نعمتی:خودروسازان نسبت به ارتقای کیفی محصولاتشان بی اعتنا هستند

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:خودروسازان نسبت به ارتقای کیفی محصولاتشان بی اعتنا هستند

بهروزنعمتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه در چشم‌انداز ۲۰ساله کشور باید به مقام اول اقتصادی، فرهنگی و صنعتی منطقه دست یابیم، افزود: اگر می‌خواهیم در افق ۱۴۰۴به این نقطه برسیم، یکی از بخش‌های موثر خودروسازی است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون ارتقای کیفیت خودرو، تولیدکنندگان ملزم به رعایت استانداردهای ۵۱گانه هستند، ادامه داد: البته برخی از این استانداردها تا حدودی رعایت شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی‌ای در پیش است.

وی اظهارداشت: در مقابل پایین نیامدن تعرفه واردات خودرو انتظار از خودروسازان داخلی این است که محصولی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر تولید کنند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: موضوع کیفیت خودروهایی که در داخل تولید می شود از سوی شرکت های خودروسازی رعایت نمی شود که این مسئله باید توسط دولت رسیدگی شده و جدی گرفته شود.

نعمتی در بیان راهکارهایی در زمینه ارتقای سطح کیفی خودروهای ساخت داخل اظهارداشت: شرکت های خودروسازی در حالی نسبت به تولید خودروهایی با نام تولید ملی اقدام می کنند که برخی از قطعات این خودروها تولید ساخت داخل نبوده و دولت نیز در جهت ارتقای سطح تولید این خودروها کاری انجام نمی دهد. بهتر است حداقل دولت بسترهای لازم را برای تأمین و تولید قطعات یدکی این خودروها در داخل فراهم کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: در مجلس یکی از بخش های آسیب دیده در فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها، بخش صنعت خودرو بود، زیرا در این فاز، قیمت انرژی دراین صنعت  مانند دیگر صنایع افزایش یافت و موجب افزایش قیمت محصولات شد که باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی گفت: افزایش قیمت خودرو موجبات نارضایتی قشر متوسط مردم را فراهم کرده لذا دولت باید با ریزبینی و دقت عمل بیشتری در این راستا اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در زمینه تولید خودروهای با کیفیت در داخل کشور، نوسانات بازار ارز نیزمزید برعلت شده که مردم به عنوان مصرف‌کننده این محصولات، متضرر اصلی این بازار شده‌اند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 19:20  توسط محمد گلزار